Během jízdy přestane fungovat přísun paliva

  • 0

    24.4.2024 od TaťkaS

    Zdravím a prosím o radu. Skútr asi po 15-20 km najednou přestane jet, vůbec nefunguje přísun paliva (přímé vstřikování), nejde proto ani nastartovat. Po nějakých 2 hodinách odpočinku bez problému nastartuje a ujede dalších x km. Děje se tak především za teplejšího počasí, ale teploměr ukazuje normální teplotu. V servisu bohužel problém neidentifikovali, protože vždy, když tam dorazím, skútr funguje bez problémů. Nějaký nápad? Děkuji

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 0

    24.4.2024 od Medved

    Netusim, jak je u toho skutru resene odvzdusneni nadrze, ale az se to zase prihodi, zkus otevrit nadrz. Pokud to zasyci a pujde nastartovat, hledej, co je kde ucpaneho (pokud to ma jenom dirku ve vicku), nebo skripnuteho (pokud to je odvzdusnene hadickou) ...

    Doplněno:

    Díky za tip, tohle zkusím

    24.4.2024 od TaťkaS

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.4.2024 od lubon

    Dej nové čerpadlo do nádrže, možná vyčistit by stačilo

    Doplněno:

    Díky, zusím jít tímhle směrem

    24.4.2024 od TaťkaS

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.4.2024 od Thomsonson

    Mám jeden diagnostický dotaz. Co tě přivedlo k tomu, že nefunguje přísun paliva? To máš nějak ověřené? Klidně by totiž mohla být na vině třeba přehřátá zapalovací cívka, která přestane dávat jiskru, špatná svíčka nebo dokonce i celé zapalování? Tvůj popis závady totiž spíš vypovídá o nějakém zahřátí/přehřátí na jehož základě pak něco nefunguje.

    Doplněno:

    ->X-tra-X: a co tedy ovlivňuje bohatost směsi, která je pro startování i chod motoru klíčová? Teplota motoru v tom přeci hraje roli. Neznám sice přesně, jak je to u skútrů a Data Bufferem, asi s tím máš větší zkušenosti, ale princip spalovacích motorů je v zásadě stejný. Studený motor bohatší směs, teplý, chudší. Buď máš manuální sytič u starších motorek nebo ti to řídí automatika a ta se podle mě řídí teplotou motoru, případně dalšími daty ze senzorů, podle složitosti elektroniky motocyklu. Nebo se pletu? Čili bych to neviděl, jako úplně nereálnou variantu, ale netvrdím, že to tak je. Podle mě, je teď důležité vyloučit, jestli je problém v přísunu paliva a nebo v elektrice a já osobně bych to dělal postupem, který jsem popisoval níže.

    26.4.2024 od Thomsonson

    Díky moc, zkusím tu diagnostiku přes svíčku ať vím na čem jsem.

    25.4.2024 od TaťkaS

    Ohledně Data Bufferu je to trošku jinak, je to specifická chyba řídících jednotek Magneti Marelli, resp. 2 chyby a to, co jsi napsal, není zrovna správně...to teplotní čidlo taky nemá tak zas tak zásadní vliv na to, aby to nenastartovalo...

    24.4.2024 od X-tra-X

    Ještě mě napadlo, jak se chová teplota motoru na ukazateli při tomhle problému. Čistě teoreticky by při zahřátí motoru mohlo dojít k tomu, že čidlo při ohřátí dává špatné údaje do data bufferu, který zmiňoval X-tra-X. Pak by došlo ke špatnému poměru při přípravě směsi, což by mohlo vysvětlovat, proč motorka pořádně nejde a nestartuje. V okamžiku, kdy trochu vychladne a čidlo začne dávat správné hodnoty, vše zase funguje.

    24.4.2024 od Thomsonson

    Já bych asi nejdřív zkusil ověřit, jestli je skutečně problém v přívodu paliva. Asi nejjednodušší způsob je, zkusit tu situaci nasimulovat, tzn. jet se projet a mít s sebou nářadí. V momentě, kdy se problém objeví a motorku chcípneš, a nejde nastartovat, tak bych vyndal svíčku. Na ní poznáš, jestli je ulitá nebo ne, protože když startuješ a nechytne, zůstane mokrá. Pokud bude suchá jak cesta v létě, máš jistotu, že tam nejde palivo. Osobně bych si ale tipnul, že mokrá bude a problém bude někde v elektrice. Vede mě k tomu i to, že je to horší v teplejším období, jak jsi psal.

    24.4.2024 od Thomsonson

    Dobrý dotaz, díky, vlastně nevím, ono to úplně nechcípne, jen přestane úplně reagovat na plyn. Když pak zastavím a zkouším to protočit tak to má i tendenci naskočit, blafne to, ale palivo tam nejde. Asi to může být i problém v zapalování, ale je trochu zvláštní, že po chvíli to nastartuje bez problémů a jinak problém se zapalováním není, normálně to naskakuje hned.

    24.4.2024 od TaťkaS

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.4.2024 od X-tra-X

    Ahoj, odkdy se ti to děje? Neměl jsi náhodou úplně vybitou baterku? Tohle vypadá na chybu Data Bufferu a bez jejího odstranění ti nepomůže nic...

    Doplněno:

    To by odpovídalo. Nic měnit není potřeba, jen se musí přes diagnostiku "vyčistit" ten Buffer, smazat chyba a bude to zase dobrý

    25.4.2024 od X-tra-X

    To vypadá na dobrou stopu. Ano, byl problém s dobíjením a úplně to vysekalo baterku. Od té doby to asi blbne. Pokud se potvrdí, že je problém v elektrice, co přesně je třeba opravit/vyměnit? Díky

    25.4.2024 od TaťkaS

    Doplnit odpověď

  • 0

    24.4.2024 od Z1000SX_Petr

    Měl jsem podobný preblém na Yamaze, projevovalo se to v podstatě stejně - a ano, začalo se to projevovat po problémech s vybitou baterii a v létě, rozsvítila se kontrolka přehřátí a chcíplo to za jízdy. Jak tu ostatní píšou něco se zblblo v tom data bufferu. Jen trvalo 3 tydny než na to v servisu přísly a v mezičase se vyměnily svíčky, kabely, řídící jednotka v motoru atd.

    Doplněno:

    Nevím, jakou Yamahu jsi měl, ale Yamahy mají řídící jednotky Denso nebo Mitsubishi, což je úplně jiná technika (o dost jednodušší) a tato závada se tam neobjevuje, je to specifikum jednotek Magneti Marelli. V tomto případě se to dá jednoduše vyřešit opravdu kvalitní diagnostikou, která to umí, ovšem u té Yamahy (a ostatních japonců) nic takového není. V tvém případě to muselo být něco jiného, než o čem píšu já...

    24.4.2024 od X-tra-X

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.4.2024 od Slávek-TDM

    Řeším naprosto stejnou závadu na zánovní (necelé 4 roky a 8 tisíc km najeto) Hondě 110 Vision. Podle toho co jsem našel je problém neočekávaně přímo v palivovém čerpadle, které za tepla prostě po delší jízdě nemaká Originál díl stojí víc jak desítku, takže jsem objednal za litr druhovýrobu původně na jiný model a přehodím jen plovák.
    Projevuje se to přesně jak píšeš - pouze za tepla. V našem případě tedy ještě, pokud je v nádrži méně jak třetina paliva (pumpa se nedostatečně chladí benzínem).

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist