-
24.4.2024 od MatesDerbi
Zdravím, chci se zeptat zda nemá někdo zkušenosti s volbou přední rozety. Mám momentálně 17ti zubovou rozetu, ale nestačí mi akcelerace motorky a chtěl bych tam dát menší. Je to dobrý nápad ? Popřípadě s tím spojené problémy ?
-
25.4.2024 od krokoš
Čau, keď sa dajú kúpiť menšie kolečká na tvoju motorku tak si kúp a vyskúšaj. Ja som na endure, huska TE 449 dal väčšie, menil som kvôli opotrebeniu a som si nespočítal počet zubov. Je to poznať,( je to horšie, ale serem na to) akurát s tým menším mi viac ožralo lízatko reťaze. Reťaz máš ešte dobrú? Možno by bolo vhodné vymeniť aj tú. A pozri aj rozetu. Neviem, či nekecám, ale hovorí sa, že jeden zub mínus vpredu=tri zuby + vzadu. Možno by ti pomohol aj reťaz bez tých O krúžkov, trošilinku výkonu by to možno pridalo, teda výkon nepridá, ale zníži straty výkonu pri prevode, zas sa musíš oň viac starať-mazať. A skôr sa zničí. No je lacnejšia.
-
25.4.2024 od Hydropes
Ahoj, chce to vyzkoušet. Menší pastorek sníží maximální rychlost + trošku ti rozhodí rychlostní stupně. Např. při městský padesátce bude kvalt kdes to jezdil předtím moc vytočenej a vyšší kvalt to ještě nepobere a bude se to klepat atd.
Ty pastorky nestojí skoro nic = jde s tím vesele experimentovat.
Akorát bacha - když jdeš s počtem zubů dolů o větší počet, zkontroluj si, že ti řetěz někde nechytá o karter nebo nebrousí nějaký vodítko (změníš tím úhel jak vychází z motoru - a taky je někdy potřeba zkrátit řetěz...
Popř. se dá experimentovat s rozetou, kdybys měl nějaký limit s místem kolem pastorku - tam je to pak opačně - čím víc zubů tím to víc táhne a opačněDoplněno:
Ale ze zkušenosti můžu říct, že většinou výrobce ví co tam dává a změnou za jiný rozměr se to spíš pro takové to univerzální ježdění zhorší :)...
25.4.2024 od Hydropes
-
26.4.2024 od docent
Jen pro přesnost - abys nevypadal jako tr..dlo.
Rozeta je to ozubený na zadním kole.
To zubatý vepředu je přední ozubené kolo nebo pastorek